נשנושים בע"מ


רותם סייר

הנה זה בא אלינו בצעדי ענק.. הטמפרטורות יורדות, שכבות הטרנינג עולות, והלחץ לקראת תקופת המבחנים נותן את אותותיו. אם אתם בעלי אופי של דובונים כמונו (אופי מובחר יש לציין!) כנראה שגם הקיבה שלכם התחילה לזעוק למנות נשנוש בזמן הלימודים. כאלו שמנחמות וטעימות, כי ללמוד זה משעמם ולאכול זה כיף, ובעיקר לאכול זה יצר הישרדותי. ומי אנחנו שנתעלם מהיצרים ההישרדותיים שלנו?

אז כדי שלא נהפוך להיות סופגניות (חנוכוש נגמר) ולא ניתן לקורונה פה עוד ניצחון מתוק על פנינו, קבלו את רשימת הנשנושים הקלילים והמאוזנים קלורית להכנה, שיחליפו את הבמבה-ביסלי-חתיכת-עוגה-שנשארה-מארוחת-שישי הבאה שלכם...

תפוח וסלרי עם חמאת בוטנים
זוכרים את התקופה הזאת בחיים כשהיינו צעירים יותר, שכל דבר היה טעים יותר עם קטשופ? קטשופ היה (ולחלקינו עד היום) המושיע מפני ארוחות חסרות טעם. אז עברו כמה שנים ובלוטות הטעם שלנו התפתחו והמחליף של הקטשופ הוא חמאת בוטנים. מעבר להיותו מלא בחלבון (וגם בשומן) הוא טעים, משביע ואפשר אפילו להשקיע ולקנות חמאת בוטנים 100% טבעית, בלי כל הסוכרים המיותרים, כמעט בכל סופר.
כל שעליכם לעשות- חתכו תפוח (עדיף ירוק למען החמיצות) ומקלות סלרי, ונגבו עם חמאת בוטנים. משהו שם מסתדר מעולה ולא תרגישו בכלל שחסכתם לטובת משהו בריא.

קרדיט: המזווה

פנקייק בננה ב-3 מרכיבים
גם מתוק, גם בריא וגם משביע. תופר את פינת הקרייבינג לכמה שעות.
מצרכים: בננה בשלה (החלקים השחומים - זה כן רקוב, זה לא דבש), ביצה אחת, 5 כפות שיבולת שועל.
אופן הכנה: מועכים את הבננה עם מזלג, מערבבים עם הביצה והשיבולת שועל ומטגנים על מחבת עם טיפה שמן. ממש כמו פנקייק- ברגע שיש בועות, הופכים.
חשוב לציין: מומלץ לכסות עם מכסה כי זה מזרז את הבישול. בנוסף- קצת קשה להפוך אותם -  אז כנראה ששלושת הפנקייקים הראשונים ייהרסו. למרות זאת, הם אחלה נשנוש ביניים.

ניסינו בבית. וואלה עבד! קרדיט: רותם סייר

קולורובי בלימון
זהו ידידיי, הגענו לגיל שאם לא הכרתם את הקולורבי עד היום, הגיע הרגע. אנחנו מדברים על הירק שנראה כמו חייזר ירוק עם מחושים בסופר ושתמיד נמנעתם ממנו (רק שימו לב שזה לא שומר, ממנו אנחנו עדיין נמנעים). מסתבר שהוא סופר בריא, פריך ועם התיבול הנכון אפילו די סבבה למאכל. הוא מעין שילוב של תפוח אדמה ותפוח עץ בלי הרבה קלוריות או טעם.
מצרכים: קולורבי, מלאתנלפים לימון ומלח.
אופן הכנה: מקלפים את הקליפה (וזה וואחד קליפה) וחותכים את הקולורבי למקלות. מכניסים לקופסה, סוחטים לימון שלם ומפזרים מלח למעלה. סוגרים עם המכסה, נותנים שקשוק ומשאירים במקרר. תוך שעה זה כבר סופג את הטעמים ונהיה טעים. נשמר בכיף ובשמחה 3 ימים במקרר.

קרדיט: אתר ד"ר יאנג

אדממה
זוכרים את תקופת הברים? היש אושר כמו בירה ואדממה? לא. היש סיבה לשלם על קערת הגמדים הזאת 30 שקל? לא ולא, נד ראשו. שקית אדממה\פולי סויה שלמים, בכל מחלקת קפואים בסופר עולה באזור ה14 ₪ והיא נשנוש מופלא, די בריא ודי משביע, שכיף לאכול עם חברים. 

אופן הכנה: מרתיחים סיר עם מים, אחרי שמגיע לרתיחה מוסיפים כף מלח. אחרי שרתח מנמיכים את עוצמת הכיריים, מוסיפים את האדממה, מבשלים 4-5 דקות ללא מכסה ומעבירים למסננת. ישר אחרי יש לשטוף עם מים *קרים* (זה גם עוצר את הבישול וגם שומר על האדממה ירוק וחתיך). מעבירים לקערה, סוחטים לימון שלם ומפזרים מלח (ואל תוותרו על השלב הזה כי זה ההבדל בין אדממה רגיל לשלמות הבריאה).

קרדיט: אתר INFOMED

עוגת שוקולד בכוס - לא בריא לגוף אבל בריא לנפש וזה לא פחות חשוב!
מדובר באחד התותחים הכבדים. לימים קשים של מבחנים בחדו"א, עומס עבודות או עיכוב במשלוח מאסוס, מדובר פה בעוגת שוקולד חמה ועסיסית שמכינים *במיקרו*. כן כן, שמעתם נכון.
מצרכים: ספל גדול, 3 כפות קמח *תופח*, 3 כפות סוכר, 3 כפות אבקת קקאו/ שוקולית (אם שמתם שוקולית שימו חצי מכמות הסוכר), 3 כפות שמן קנולה, 3 כפות חלב, ביצה אחת, וקוביות שוקולד מריר/חלב/לבן.
אופן הכנה: בקערה מערבבים את הכל מלבד קוביות השוקולד, שופכים לספל גדול (ואם התמלא לכם יותר מחצי ספל תחלקו את שאר הבלילה לספל נוסף, אחרת זה ינזול לכם בכל המיקרו וזה באסה, מניסיון). שמים במיקרו למשך 2.5-3 דקות ומוציאים. דוחפים ישר קוביות שוקולד פנימה שיהיה נמס מבפנים וביס יאבאל'ה בדרך אליכם.

חשוב שתדעו שזה כנראה לא ייצא לכם ככה.. קרדיט: מאקו

מקווים שתצליחו ויהיה לכם טעים. בכל מקרה, אנחנו אוהבים אתכם כמו שאתם!
בברכת שנהיה למועד א' ולא למועד ב',
בהצלחה!