איך שותים את זה נכון?


רותם סייר

אם אתם יחידי סגולה כנראה שהמייל שלכם מפוצץ באישורי מסיבות- חוזרים ללימודים, חוזרים מהמימונה, חוזרים לחיים, חוזרים לפורום, לברקה, לאוניברסיטה, ובגדול פשוט חוזרים! אף אחד לא אמר לנו שהחזרה הזאת נהיית סולד אאוט תוך 20 דקות, אבל בינינו כל הכיף זה הישיבות שלפני.

אז בואו נתחיל – אלכוהול רבותיי, אלכוהול.

 כסטודנטים מרוששים נרצה אלכוהול משכר (40%), זול ואהוב על רבים. לכן אנחנו נתמקד בערק (55 שקלים לבקבוק בערך) ובוודקה מסוג אבסולוט או פינלנדיה (60 שקלים לבקבוק בערך).
סוד חשוב לגבי אלכוהול ככלל ובערק בפרט- אם *מקפיאים* אותו הוא מרגיש הרבה פחות חזק ויורד טוב יותר בגרון.
אם עברתם את השלב של הורדת צ'ייסרים בחייכם, אבל מנגד ערבובים זה דבר יקר (למה בקבוק שוואפס עולה יותר ממנת פלאפל?!) אז שימו לב לחידוש הבא בחייכם- ויטמינצ'יק. כן כן, המשקה של הצופים מכיתה ד' חוזר ובענק להציל אתכם בקוקטייל ערק-ויטמינצ'יק אננס- סודה/מים של החיים! תודו לנו אחר כך.

טוב דיברנו על אלכוהול, הבה ונדבר על כמויות.
תופתעו לשמוע אבל ברגע שבחרתם באלכוהול בעל אחוז גבוה, ממש ממש לא כדאי לכם לחזור לאלכוהול בעל אחוז נמוך. מעבר לזה שערבוב בין סוגים שונים (ג'ין, וודקה, בירה וכו') יבטיח לכם קיא מפואר בסוף המסיבה, גם ערבוב בין אחוזים שונים יוביל לבלגן בבטן וסיכוי גבוה לסיום הערב עם הראש באסלה.
הכמויות משתנות מאדם לאדם לפי גובה, גיל, משקל, קצב פירוק חומרים וכיו"ב. אנחנו רוצים להאמין שאתם כבר מכירים את עצמכם בשביל לדעת מה הכמות המתאימה לכם, ואם לא? פשוט תשתו לאט. לאלכוהול לוקח זמן להתפרק אז להוריד 5 צ'ייסרים אחד אחרי השני לא יעשה לכם טוב בכלל..

חמרמורות או לא להיות!
כמו אחרי אימון טוב, לא משנה כמה מתיחות תעשו, אם עשיתם אימון קשוח תקומו תפוסים.
אז על אותו עיקרון עובד עניין השתייה, אממה, עם תכנון נכון תצליחו לקום אומנם עייפים אך לפחות נטולי כאב ראש ורצון עז להקיא.
כמה אוכל שנאכל, זה ההיפך מכמה שנשתכר. אז אם בא לכם לדפוק את הראש מהר וחזק, בואו על קיבה ריקה – זה גם יחסוך לכלוך, כי כשתקיאו זה יהיה על ריק. לעומת זאת, אם אתם מחפשים לשתות הרבה ולאורך זמן, אוכל שומני ופחמימתי יעשה את העבודה. לחם, חמאה, צ'יפס, תפוחי אדמה ואפילו עוף- כל אלה יתיישבו טוב בבטן ויעזרו לאלכוהול להתפרק לאט ולאורך זמן (בשפה הפשוטה- יעזור לנו להרגיש שיכורים ובראש טוב לאורך כל הערב).
טיפ חשוב נוסף- על כל משקה אלכוהול תשתו כוס מים. נכון, יהיה לכם פיפי כמו אישה בהריון, אבל מים דוחים אלכוהול, מה שישמור עליכם מלקום עם כאב ראש למחרת אך לא יימנע מכם להשתכר.

היום שאחרי...
בתקווה שעקבתם אחר שלל הטיפים הכתובים למעלה, לפי המתכון שלנו אתם אמורים לקום עייפים אך מרוצים. אם בכל זאת קמתם קצת הפוכים- מים מים מים. אלכוהול הוא מייבש והנגאובר נובע כתוצאה מהתייבשות. אז שתו לאט ובמידה לאורך כל היום, כדי לא להעצים את תחושת הבחילה.
ובדיוק מאותה סיבה- כאב הראש אומנם זועק לקפה שחור, אך ההפך הוא הנכון! קפאין מייבש בטירוף והגוף שלכם גם ככה מדבר סהרה עכשיו, אז להיום תחליפו את הקפה בכוס מים או כוס מיץ פירות *טבעי* (נקטר תפוזים מהסופר לא נחשב).
אוכל- למרות הרצון העז להקיא, תאכלו משהו קטן, אפילו חבילת קרקרים או חופן בייגלה יעשו את העבודה. והכי חשוב- מילא לסיים את הערב בתוך האסלה, עדיף מאשר לסיים אותו באבו- כביר, תעשו לנו טובה וקחו מונית.


 יאללה- לכו תחגגו, תהנו, תשתו, תבלו ובין לבין אל תשכחו לשמור על עצמכם. גם אם השתכרתם, זה עובר! רק תוודאו שיש לידכם חברים טובים באמת, שיתעדו כל רגע בערב הזה.